8 principii – cum să memorezi mai uşor şi mai eficient?

De multe ori memorarea temelor la şcoală, sau unor poezii, sau texte ,etc ne pare dificilă şi neinteresantă. Însă lucrurile se simplifică dacă ţinem cont de cîteva principii importante.

1. E important să vrei să memorezi ceea ce ai de gînd să memorezi.

Atunci cînd vrei să faci ceva – îţi pregăteşti şi creerul şi trupul pentru acea însărcinare. Dacă dorinţa lipseşte atunci activitatea dată va fi plictisitoare, plus la asta nu chiar eficientă.

2. Găseşte motivaţia.

De ce faci ceea ce faci? Ce beneficiu îţi va aduce? Vei primi o notă mai mare, te va ajuta în profesia viitoare, te va ajuta să invingi la un concurs oarecare, pur şi simplu te va ajuta în viaţă. Atunci cînd găseşti motivaţia, atunci vine şi dorinţa.

3. Fă asocieri cu ceea ce deja ştii.

Cu cît mai multe asocieri faci dintre informaţia nouă şi cea pe care deja o posezi cu atît mai uşor memorezi. De exemplu în fizică la tema atomul ca asociere se foloseşte sitemul solar, adică aşa cum planetele se învîrt în jurul soarelui – cam aşa se învîrt şi electronii în jurul nucleului.

4. Foloseşte cît mai multe simţuri.

Să foloseşti privirea, mirosul, auzul, simţul, etc. pentru a memora. Atunci cînd înveţi ceva -

5. Foloseşte cît mai multe imagini.

Noi gîndim de cele mai multe ori în imagini nu în termeni abstracţi. Atunci cînd profesorul foloseşte imagini înţelegem mult mai bine materialul. Încearcă să cauţi imagini la tema pe care trebuie s-o înveţi folosind exemple reale, cărţi, enciclopedii vizuale, google, sau altele.

6. Foloseşte impresiile puternice.

Ceea ce te imprsionează aceea se memorează mai uşor. Transformă materialul care îl înveţi în ceva ce va produce anumite emoţii.

  • Cîteva xemple:
  • Istorie – gîndeşte-te la lucrurile care îţi creează emoţii, fie pozitive fie negative – de exemplu eroismul unor personalităţi, sau dacă e să vorbim de războaie – gîndeşte-te cum se simţeau oamenii care erau cotropiţi, omorîţi chiar).
  • Geografie – multe ţări din Africa sunt sărace, cînd înveţi despre ele încearcă să-ţi imaginezi copiii flămînzi din acea ţară sau soldaţii care încearcă să ţină controlul cu forţa în altă ţară.
  • Fizică – exemplu tema termometrul – la ridicarea temperaturii lichidul din interior se dilată, de aceea el se ridică în sus arătînd o temperatură mai înaltă. Pentru a memora mai uşor închipuieţi că temperatura creşte aşa de mult încît termometrul explodează.
  • Etc.

7. Structurizează bine informaţia.

Informaţia pe care o înveţi, încearcă să o pui în

8. Concentrează-te.

Elimină orice te poate sustrage, televizor, zgomot, discuţii etc.


Posted on 14 februarie 2011, in Articole. Bookmark the permalink. Scrie un comentariu.

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: